דרישה: לא לתת לראה"מ, השרים, היועמ"ש, המוסד והשב"כ לחקור

נדב דוד No Comments on דרישה: לא לתת לראה"מ, השרים, היועמ"ש, המוסד והשב"כ לחקור

על רקע הודעת לשכת ראה"מ כי בבדיקה ראשונית לא נמצא שימוש נרחב בפגסוס לריגול אחר אזרחים, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, עו"ד אביעד ויסולי דורש לתת רק לגופי האכיפה הלגיטמיים לחקור את הפרשה. החשש כי גופים המתמחים בהעלמת ריאיות כמו השב"כ והמוסד ינהגו כך בפרשה החמורה

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, עו"ד אביעד ויסולי, דורש לאסור על ראש הממשלה, שרי המשפטים וביטחון הפנים, הפרקליטות, השב"כ, המוסד והיועצת המשפטית לממשלה לעסוק בחקירות פרשת פגסוס. יש לנהל את החקירות רק בגופים המוסמכים לחקור עבירות פליליות – מח"ש ומשטרת ישראל, ואת הביקורת רק במשרד מבקר המדינה ונציב התלונות על הפרקליטות.

בפנייתו כותב עו"ד ויסולי כי החשדות על פריצות לטלפונים סלולריים של אזרחים, אנשי ציבור ופעילים פוליטיים ללא צווים שיפוטיים באמצעות שימוש ברוגלת פגסוס הן חשדות לעבירות פליליות חמורות ביותר מסוג האזנת סתר אסורה, עבירות מחשב ופגיעה בפרטיות. החשדות מתמקדים בזהות אלה שהורו, ביצעו ואישרו את הפריצות לטלפונים הסלולריים ללא צו שיפוטי כדין.

מכתבו של עו"ד ויסולי: "ביום 8.2.22 התקיים דיון בנושא אצל ראש הממשלה נפתלי בנט בהשתתפות השר לביטחון הפנים בר-לב, שר המשפטים סער והיועצת המשפטית לממשלה. בסיכום הדיון הוחלט להקים צוות בראשות המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים ביחד עם השב"כ והמוסד לבדיקת העבירות לכאורה של משטרת ישראל ופרקליטות המדינה בהאזנות הסתר והפריצה לטלפונים.

המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, היא עצמה חשודה כמעורבת בפרשת פגסוס, היתה מודעת ונתנה אישורים לשימוש ברוגלה ללא צווים כדין, ועל כן יש לאסור עליה לעסוק בנושא.

השב"כ והמוסד אינם רשויות חקירה מוסמכות בחוק לעניין זה, ואין להם כל סמכות חוקית לחקור עבירות פליליות במשטרת ישראל ו/או בפרקליטות ו/או בלשכת היועמ"ש.

חמור מכך – השב"כ והמוסד מומחים מתוקף תפקידיהם הביטחוניים בהעלמת ראיות. אין ספק כי מטרת כל החשודים להעלים את הראיות לעבירות הפליליות בפרשת פגסוס. מאליו עולה החשד כי מטרת מעורבותם הפסולה של השב"כ והמוסד בחקירות היא העלמת מרבית הראיות לעבירות הפליליות במשטרה ובפרקליטות.

ואכן, מלשכת ראש הממשלה הודלף בעקבות הישיבה הנ"ל כי השימוש ברוגלת פגסוס היה מצומצם עד אפסי, באופן התואם להפליא את האינטרסים הפוליטיים והאישיים של כל המעורבים.

יתרה מכך – מעורבות ראש הממשלה והשרים בחקירות וקביעת היחידה החוקרת על ידם היא בלתי חוקית בעליל ופסולה מעיקרה, עקב שיקולים ואינטרסים פוליטיים, ניגודי עניינים וחריגה מסמכות חוקית. הממשלה, בהחלטת ממשלה, רשאית למנות ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית בלבד.

אשר על כן, הינכם נדרשים בזאת לפעול על פי החוק בלבד ולסלק ידיכם מחקירת העבירות של השימוש הבלתי חוקי ברוגלת פגסוס במשטרת ישראל, בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש.
יש לנהל ולבצע את חקירות העבירות הפליליות בפרשת פגסוס על פי החוק בלבד, על ידי הגופים המוסמכים על חקירת עבירות פליליות – מח"ש ומשטרת ישראל.

יש לבצע ביקורות על התנהלות המשטרה, הפרקליטות ולשכת היועמ"ש על ידי גופי הביקורת המוסמכים בלבד – מבקר המדינה ונציב התלונות על מייצגי המדינה בערכאות בלבד.

מאחר ומדובר בראיות ממוחשבות, הרי שקיימת סכנה ממשית להעלמתם. לפיכך, מן הראוי למנות שופט בכיר מכהן או בדימוס למניעת העלמת הראיות והעבירות.

זאת ועוד – יש להודיע לכל אדם נפגע עבירה שבוצעה פריצה לטלפון הסלולרי שלו שלא כדין על עצם הפריצה, מועד הפריצה והמידע שנשאב מהטלפון הסלולרי.

ככל שלא תודיעו על פתיחת חקירות פליליות על פי דין, סילוק ידי הגופים שאינם מוסמכים לכך וגילוי המידע לנפגעי העבירות לאלתר, נשקול את צעדינו על פי דין ללא כל התראה נוספת".



0 תגובות